Acısıyla-Tatlısıyla Hayat (Dalkomhan insaeng)

Söze, “Kore Sineması” iyi ki varsın naralarıyla başlamak istiyorum. Hakikaten de ne vakit bir Kore filmi izlesem sinemasal keyfime artı sağlayak ekran başından ayrılıyorum. Özellikle bu filmler iyi birer öneri, veya arkadaşlardan aldığım sağlam referanslar paralelinde ise beğenmeme olasılığını kafamdan siliyorum. Beklentim yükseliyor ama beklentim yükselmesine rağmen hayal kırıklığı yaşamıyorum. (Bknz. Hollywood tersi  )

A-Bittersweet-Life-

“Acı Tatlı Hayat” ta da hadise tam bahsettiğim şekilde cereyan etti. “Şeytanı Gördüm” gibi bir şahane yaratan (ki “Acı Tatlı Hayat” sonrası dönem) Ji Woon Kim zaten gözümde özel bir yer edinmişti, keza Byung Hun Lee’de karizmasıyla başucu oyuncularım arasına girmişti. “Acı Tatlı Hayat” ise, “Şeytanı Gördüm” den daha az aksiyonlu fakat daha iyi bir film olarak kendini şekillendiriyor. Dramatik yapısı iyi kurulmuş film. Ki klişeye doğru kayabilir ancak Kore’nin en iyi yaptığı işlerden birisi klişe sayılabilecek bir tematiği oldukça stilize ve evrensel boyutta işlemesidir. Film, iyi kötü ayrımının pek yapılamayacağı, yine de, doğruyanlış, merhamet, aşk vb. yan temalarla özdeşlik kurmanın kaçınılmaz olduğu temellendirmelerle harika bir seyirlik sunuyor.

Gelelim dinginlik mevzusuna. Kore filmlerinin en aksiyonlusunda dahi bir dinginlik, kıyısından köşesinden bir felsefe mevcuttur. Filmi iyi kılan, Hollywood’lu star sistemli, reklam kokan hareketler bunlar denilen türdeşlerinden ayıran da budur. Bir insan düz aksiyon filmi yapabilir ancak çoğu insan John Woo’nun yapabildiğini yapamaz.

Uzun bir aradan sonra izlediğim en iyi açılış sahnelerinden birini de barındıran film, vaktimin iki saatini boşa mı geçirdim söylemlerine asla sarılmayacağınız bir seyirlik fırsatı sunuyor.

Bir de Cüneyt Arkın şu sıra genç olsa, oyunculuk yapsa ve Kore filmlerinde boy gösterse, nasıl olurdu diye merak etmiyor değilim. Bu denli stilize bir gösteri ile patlar mıydı, yoksa sırıtır mıydı? İlginç bir deneyim olurdu orası kesin.

Ne yazsam

